Rygg superslow(från onsdag)

Rygg och även idag är det superslow som gäller.
Jag känner redan nu att det här ryggpasset var ett av dem som tagit bäst på länge.
Satte ihop vilka övningar och hur dem skulle utföras innan passet med hjälp av min coach Stephen Hill.

Kände mig extra hård och tunn i kroppen idag så med positiva tankar blev det lätt att tagga till påväg till gymmet. Väl där var det lungt med folk och bra musik som spelades i högtalarna. Kände redan från start att det skulle bli något utöver det vanliga, detta pass.
Började direkt med att köra chins. Körde explosivt upp och höll en sekunds paus i toppläge, för att sen gå tillbaka superslow till utgångsläge. Grymt mycket jobbigare och man får 100% bättre kontakt i ryggen. Istället än så som de  flesta gör, att kasta sig upp och snabbt ned.
Blev 4 set med lätt pass på dom sista. Fick riktigt tryck i underarmarna av att inte använda några dragremmar, körde utan hela passet.
Efter chins blev det 3 workset i pulldowns(skivviktsmaskinen) med stegvis ökning i vikt varje set. Tänkte på att få kontroll på vikten längst ned för att sedan hålla emot och sträcka ut sakta igen.
Gick direkt över till att köra pulldowns fast med smalt grepp. 3 tunga workset med en drop på hälften av vikten på tredje tills man var helt slut och knappt kunde få ned hantaget alls.
Efteråt var det dags att gå in i delen av gymmet som består av friavikter för att köra hantelrodd.
Körde 3 set och ökade 5kg varje gång. Tänker alltid först och främst på utförandet och att jag ska känna att jag alltid har kontroll på vikten i alla lägen. En sekunds paus högst upp och supersakta till full utsträkning.

Fick sådan pump i ryggen att man knappt kunde pressa ihop skulderbladen och man kände trycket ända in mot ryggraden.
Ville köra en övning med lite högre kontakt så det blev även sittande rodd med rakstång och brett grepp.
Lätta vikter räckte gott och väl och fokuserade på kontakten i ryggen. Det blev 4 set med en drop och kände tillslut att ryggen var färdig för denna gång.
Som jag skrev ibörjan så blev passet grymt bra och har sån djup träningsvärk ända in till ryggraden.
Nådde helt klart till det jag siktade på med detta ryggpass.
                                                                                                            


                                


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0