Brutalt ryggpass(från tisdag)


Satt hemma och laddade inför avgång till gymmet.
Kände att dieten börjar kännas av i kroppen och kände mig småseg, jag gjorde allt för att tagga till men kände att inget hjälpte.
När jag satte mig i bilen och rullade mot gymmet började dom negativa tankarna komma smygandes.
"Det blir ingen bra träning idag" "Kommer inte orka det där lilla extra"
Jag tryckte på gamla godingen "proom queen" och gasade på lite. Då kände jag det, trycket började komma i kroppen.

Jag möttes upp med min coach The muscledoctor Stephen Hill. Vi tog en minut och gick igenom passet, utförandet och vad vi ville få ut av det.
Jag började med lite kontrollerade chins, kände direkt hur taggad jag blivit och fick till några bra set.
Med redan pump i ryggen gick jag vidare till nästa övning, marklyft. Fokuserade på kontakten i ryggen med att inte gå hela vägen ned. Ville inte ha "studsen" man får när man slår i marken.
Jobbade stegvis upp i setten och avslutade med ett riktigt tungt set till failure.

                               

Försökte köra så intensivt som möjligt, så det blir kort vila och snabbt på nästa övning.
Nästa var att få några bra workset i pulldowns med rak stång.
Samma sak här, koncentrerade och strikta med en sekunds hållning i tillbakadraget läge för att få den där "mörbultande" känslan av att man fått kontakt djupt in i muskelfibrerna.

Avslutade dagens ryggpass med att köra sittande rodd med rep. Något som jag aldrig tidigare testat men kände direkt att den tog riktigt bra i rätt utförande. Tog några gånger innan man fick in kontakten.
Kände bra utstäcking med hjälp av repet och man fick bra koncetration i hoppdraget läge.
Det räckte med låga vikter eftersom jag redan var slutkörd från tidigare övningar.


Ett bra utfört ryggpass resulterade i riktigt bra tryck i rygg och fick den fyllnad jag siktade på.


  (En bild på dagsformen 8veckor pre-contest)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0