Armar (från fredag)

Jag har sån sjukt djupgående träningsvärk i både rygg och axlar. Men det hör till, känner man inte av något så har man gjort något fel och inte fått någon kontakt. Personligen tycker jag det är skönt med träningsvärk, speciellt i låren så det hugger lite när man går.

Idag är det dags att träna biceps och triceps. Sist det var armar körde jag fler reps och lite lättare vikt.
Så idag blir det istället att köra lite tyngre vikter och färre reps.

Jag började med triceps och pushdowns med repet. Startade lite lätt med 2 set för att värma upp armbågarna, sen blev det 3 workset med ökning 10kg i varje set. Kontrollerade vikten tillbaka för att få mer pump.
Efter det var jag riktigt varm och kunde börja köra intensivt och tungt. Gick till dipps ställningen för att köra några tunga set dipps. Men fokuserade på triceps och att inte sträcka ut så långt så det tar förmycket på bröst.
Blev 4 set med vikt, riktigt strikta och långsamma tills man kände smärtan.

                               

Sedan gick jag till cableställningen för att köra superset både triceps pushdowns med rak stång och triceps overhead med v-grepp.
Blev först 1 set med pushdowns på 50kg, för att sedan sänka och köra 1 set på 40kg, 1 set på 30kg, och 1 set på 20kg. För att sedan byta håll och köra 1 set på varje vikt tillbaka till 50kg.
Sen direkt byta för att köra med v-grepp, exakt samma sak allt detta utan vila emellan.

Slut i triceps och bara att börja med biceps istället.
Första övningen var prechercurl fast i cable, 3 tunga 12reps med en långsam rörelse från peak till utsträckt.
Ökade tempot lite och gick direkt till stående hantellcurls och drog av 20reps på 3 set.
Sista övningen blev att pumpa ut det sista man hade i bicepscurl maskinen med en arm i taget för att isolera så mycket som möjligt.
Orkade 3 set på varje arm och att droppa hälften av vikten på ett 4:de set.
Fick sån pump i biceps så jag inte nådde ansiktet när jag böjde armarna. 

                               


Kommentarer
Postat av: JL

Nice work keep it hard! ;)

2011-10-18 @ 23:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0