Intensivt ryggpass

Hade en väl behövd vilodag igår, kändes att kroppen behövde återhämta sig lite efter tunga benpasset i måndags och bröstpasset i tisdags.
Har haft sån träningsvärk i utsida-framsida lår att jag knappt kunnat stått på benen. Började direkt på måndagskvällen att man kände sig stelare och stelare. Igår gick jag en runda i Farsta Centrum, och benen höll på att vika sig efter vartenda steg. Något att tänka på är att när man har sån träningsvärk är det viktigt att äta ordentligt och dom tiderna man ska. Kroppen behöver mer mat och ofta för att gå runt.
Känns benen lite bättre idag, men det känns fortarande. Plus att värken i brösten smyger sig på.

Idag var det ryggträning på schemat och ett intensivt sådant. Började med superslow chins för att få igång blodet till ryggen och blev 3 riktigt bra set. Fick till höga reps och långsam utsträckning.
Sen blev det några tunga set i pulldowns med smalt grepp och direkt till att köra 2 set riktigt tunga hantelrodd.
Näst sista övningen blev sittande rodd med brett grepp tungt även där för att sedan avsluta ryggpasset med 2 set marklyft fast med stopp en bit över golvet. Första settet lagom tungt och många reps. Sen andra och sista settet tungt men endå kontrollerat för att inte slita ut ryggen.
Blev intensivt och riktigt svettigt kan jag lova, men bra kontakt och pump.
Innan jag återvände hemmåt drog jag lite mage okså.

                                

Kör nästan alltid mage två dagar i rad för att sedan vila magen en dag. Alltid snabbt och intensivt för bränna och hålla kontakten. tex supersetta 4övningar 3set på runt 4minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0