Biceps Triceps

Blev ett hårt armpass idag efter gårdagens vila. Jag tycker biceps triceps känns väldigt roligt att träna nuförtiden. Nu när man är så hård och tunn i kroppen, man ser framsteg och fibrerna mycket bättre.
Efter att ha diskuterat med min coach Stephen Hill om mina armar, har vi kommit fram till att jag ska fokusera lite mer på just triceps. Det känns som att biceps tar över lite just nu i tex sidechest pose.
Så idag började jag armpasset med att köra triceps, blev uppvärmning av armbågarna med lite rep och sedan 3tunga set(intensivt). Körde okså french press som jag tycker tar grymp bra på triceps om man kör rätt och kontrollerat.
Efteråt var det att superseta triceps pushdown med omvänt grepp, och triceps pushdowns fast med smal rak stång. Fick till en riktigt pullserande pump och även delning i triceps.
Det räckte för triceps för idag och fortsatte passet med biceps istället. Blev lite stående hantlar, repcurls och sittande enarms med cable. Efter det kände jag att det fanns lite ork kvar så körde ett set med rakstång till failure och då fanns det verkligen "nada" ork kvar i armarna.
Bra pump i dag och i fortsättningen blir det att köra triceps lite oftare. Inte så långt kvar nu men hinner bli lite skillnad iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0