Anmäld och klar!

Inte blivit uppdaterats som det var tänkt nu dom senaste dagarna pågrund av mycket jobb.
Men nu drar jag igång igen för att hålla er uppdaterade om min resa mot målen.
Nått som känns skönt att ha klart, är att jag nu är inskriven och anmäld till Luciapokalen. Så nu kan jag släppa det och fortsätta lägga all energi på träningen och allt som händer runt den för att förereda mig bäst jag kan.
Min diet som jag kört hårt på i lite över en månad nu funkar utmärkt, det är jag som min coach Stephen Hill som planerar den tillsammans och han gör små ändringar med tiden om det fattas något eller något som behövs dras ned på.
Många som går under diet brukar ha någon dag i veckan/månaden som man kan få unna sig något extra, men själv känner jag att jag väljer bort det alternativet för att inte behöva ha något att sukta efter. Och istället endast hålla mig till kostplanen. Jag tycker sånna "ätardagar" bara gör mera skada än nytta psykist.
Men som sagt gått lite mer än en månad nu och drygt en månad kvar så det är bara att fortsätta hålla psyket starkt och inte ge med sig för onödigt sug.

Gårdagen blev en lite slö dag för mig, brukar bli så nuförtiden på vilodagarna. Man känner sig lite "platt" i kroppen och lite trött i huvudet, men man får tänka på dagen som kommer efter och bara gå och lägga sig.


Idag blev däremot en riktigt bra dag, gick upp i morse och började direkt tänka på träningen. Började ladda redan på morgonen med att dricka extra vatten för att kroppen ska ha lite extra och jobba med nu när man inte har så mycket underhudsfett som smörjer leder och sånt.
När det väl var dags sen senare på eftermiddagen att träna hade jag massor med energi och hade laddat magen med mycket fisk.
Körde bröst idag och har börjat med att köra lite flera repetitioner nu för att inte skapa slitage och onödiga skador. Har kört mycket hantel övningar nu senaste bröstpassen för att tänka på utförandet och att man får den kontakten i den delen av muskeln som som vill åt.
Jag fokuserade på decline flyes och olika hantelpressar idag, fick grym kontakt och pump utöver det vanliga kändes det som.
Blev även en axel övning på slutet, axelpress bakom nacken superslow 3set för att få ut lite blod i axlarna.
                             

                              

Lite kramp och skakigt i brösten känner jag nu när jag skriver, men det är bara att återhämta sig och gå hårt på ryggpasset som körs imorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0